Tuesday, May 8, 2007

Script en storyboard maken

To: Heartlands
Sent: Monday, March 22, 11:11 AM
Subject: doorgaan
Mijn zoon,
Wat je misschien kan doen is eerst je verhaal afschrijven, in grote lijnen, want er gaat toch aan gesleuteld worden.
Dan een story board maken met zwart wit schetsen, en dan je personages ontwerpen. Dan maak je een 1-pagina synopsis voor de luie lezer, een vijf pagina-synopsis voor de doorzetter. Met dat bundeltje onder je arm naar Pixar, aanbieden of het ze per post opsturen. Ik ben dol op space, op 3D en je verhaaltje heeft amusementspotentieel.
Je kan het zelfs na kantoortijd maken.
je vader


Hello Patrick,
Hee Hee, wat toevallig nou, dat was min of meer precies wat ik bedacht had. Alhoewel de hele film schetsen is wel erg veel. Zo goed ben ik daar nou ook niet weer in. Ik vind script schrijven makkelijker. EN, een compleet script is een "property". Script schrijven duurt een week, storyboards maanden.
M'n beste script tijd is drie dagen (voor 93 pagina's). Was geen superscript, maar wel geinig.
De reden dat ik nu met de poppetjes bezig ben is omdat het harstikkie leuk is om te doen.

Liefs, Is


Ha die Iskander,
heb ze allemaal bekeken.
Ik werk weer op de turkey factory (met een malienhandschoen aan mijn linkerhand, karkassen filleteren) aan de lopende band, da's pas aanpoten... 's Morgens om 4.30 op, 's avonds 6 uur thuis, 150 km per dag rijden heen en weer. Ik schrijf dus alleen maar dat ik het idee dat je een half miljoen loketten verder wel wordt geholpen heel erg grappig vond.
Alles bijmekaar ziet het er goed uit.
Liefs Papa

Hi Pat,
Welke is het meest geschikt?
Wat denk je dat er mis is met Reem's hersenen? Geheugen, algehele functie, motoriek?
Hij ziet er wel goed uit. Een beetje vlezig, maar dat was ie altijd al.
Liefs
Is

Hoi Iskander,
Ik kies voor #2.
#2 heeft een brilletje dat beter bij zijn leeftijd past. De eerste bril is meer voor iemand als Joe Pesci.
#2 heeft een rondachtig gezicht, geen zware kaken zoals #1die meer bij mijn leeftijd passen.
Dan zou ik nog graag een aantal montages zien met verschillende huidskleuren en haarstijlen- en kleuren.

Ik heb geen idee of het een klein genie is, of een domkop, of een zeikerige zeurpiet.
Heeft-ie gevoel voor humor?

Zijn karakter en temperament moeten bij zijn uiterlijk passen.
Breenstormen dus.

Remy's hersenen hebben een flinke klap gehad, wat dat dus op den duur voor gevolgen heeft laat zich raden. Hij was af en toe wel een beetje vreemd in het ziekenhuis maar ik kan er eigenlijk weinig verder over zeggen. Dat vind ik namelijk van mezelf ook, af en toe, en van jou eigenlijk ook soms, nu ik er over nadenk...
Dag, veel liefs van je dada


Hoi Issie,
Er is iets aan de kleuring van de gebouwen dat suggereert dat ze er al heel lang staan. Voor dat soort werk moet je eens naar Enki Bilal's werk kijken(http://bilal.enki.free.fr/). Dat kan je als je het leuk vind vast wel vertalen op de computer.
Patrick

1 comment:

Anonymous said...

This is great info to know.